Influencer - QUICK7 journal | Aktuality | Ekonomika | Právo | Politika | Zdraví | Historie | Trendy | www.quick7.cz

r
e
k
l
a
m
a
Počasí    Ekonomika    Právo    Politika    Zdraví    Zábava    Vzdělávání    ČASOPIS
Přejít na obsah
Influencer


Influencer je „vlivný uživatel internetu", který dokáže s využitím obsahu co vytváří a pomocí velikosti svého publika, efektivně ovlivnit chování jiných uživatelů sledujících internet (sociální sítě). Influencera lze využít při marketingových kampaní. Dokáže totiž předat obchodní informaci, která je cílená do své sociální komunity.
Reklama
Reklama
Influencer, aby mohl ovlivňovat další uživatele na internetu, potřebuje mít dostatečně velkou komunitu lidí (nejlépe statisíce), působí na dané (či více) sociální síti, zaměřuje se na konkrétní téma a působí na ostatní uživatele seriózně (důvěryhodně).

U influencera musí zadavatel marketingové propagace vzít v úvahu to, jak dlouho bude influencer schopen ovlivňovat své publikum (např. 3 roky).

Kromě pojmu "Influencer" se lze setkat i s jinými termíny, např. "Opinion leader" (profesionál v oboru ve kterém předává informace svému publiku) nebo "Trendsetter" (uživatel přináší mezi své publikum určité trendy).

U marketingové propagace přes influencera (a nejen jeho), samozřejmě zůstává jisté riziko, které může být spojeno např. s neprofesionalitou či nevhodném chování influencera na sociálních sítích či i mimo ně. Tím může být, i vážněji, poškozena značka či produkt dané firmy.




ilustrační foto, zdroj: pixabay.com


Pojem "Youtuber" je jistě známější než influencer. Youtuber je ten, kdo na serveru YouTube často nahrává videa.

Pro známé youtubery, s velkým obecenstvem, je zajímavý ten příjem, který pochází především z reklamy.

Youtuber není tradiční celospolečenskou celebritou. Ovšem tradice se v čase mění.

Youtuber na svou skupinu příznivců má mnohdy větší vliv než celebrita z tradičních médií (např. z televize).

Příznivcem Youtubere je mnohdy mladý člověk do 20ti let, ale i uživatelé YouTube starší (třeba do 40ti let).

Různí youtubeři točí rozličně zaměřená videa. Nejčastěji se prezentují přes livestream (Streamer), kde hrají PC hry či sdělují své příhody a zážitky ze svého života. Další se věnují dívčí kosmetice (Beauty vloger) nebo jsou "Pranksteři", kdy v rámci svého videa se snaží nachytat jiné lidi v jejich určité životní situaci.

Na YouTube lze i provozovat klidnější videa, např. "pouze" číst knihu, zajímavé časopisy nebo svou vlastní literární tvorbu.

Vlogeři publikují videa s různorodým obsahem, např. glosují různá témata či parodují aktuální celospolečenské události.

Youtuber může šířit i své odborné znalosti pro danou odborně zaměřenou komunitu.

Youtuber tedy může vysílat prakticky cokoliv, co není za hranou zákona (především trestného práva).

AUTOR: Michal Koudelka, šéfredaktor QUICK7

reklama


vloženo: 27.08.2019,  poslední aktualizace stránky: 27.08.2019





QUICK7       Kontakty       Reklama       Tiskové zprávy       Informace pro návštěvníky webu
Návrat na obsah